ДНИ ПАМЯТИ:
12 апреля – Преставление
23 июня – Собор Сибирских святых
13 июля – Прославление
КРАТКОЕ ЖИТИЕ СВЯТИТЕЛЯ СОФРОНИЯ, ЕПИСКОПА ИРКУТСКОГО
Святитель Софроний, епископ Иркутский и всея Сибири чудотворец, известный под фамилией Кристалевский, родился в Малороссии, в Черниговском полку в 1704 году. Отец его, Назарий Федоров, был «посполитый человек, бельцем его, Софрония, звали Стефаном», в честь первомученика архидиакона Стефана. У него было два брата и сестра Пелагея. Имя одного брата – Павел, имя другого, старшего, неизвестно, но есть сведения, что он был впоследствии наместником Красногорского Золотоношского монастыря.
Детские годы Стефана проходили в местечке Березань Переяславского уезда Полтавской губернии, где поселилась семья после увольнения отца со службы. С возрастом Стефан поступил в Киевскую духовную академию, где в то время обучались два других будущих святителя – Иоасаф, епископ Белгородский (память 4 сентября и 10 декабря), и Павел, митрополит Тобольский.
Получив духовное образование, Стефан поступил в Красногорский Преображенский монастырь (позднее переименован в Покровский, а с 1789 года преобразован в женский монастырь), где уже подвизался его старший брат. 23 апреля 1730 года он принял постриг с именем Софроний, в честь святителя Софрония, патриарха Иерусалимского (память 11 марта).
В ночь после пострижения в монашество инок Софроний услышал в Покровском храме голос: «Когда будешь епископом, построй храм во имя Всех святых», – предуказавший его будущее служение. Через два года, в 1732 году, его вызвали в Киев, где в Софийском соборе хиротонисали в сан иеродиакона, а потом – иеромонаха. О последующем периоде жизни святителя Софрония в его формуляре говорится следующее: «После посвящения в оном Золотоношском монастыре казначеем был два года, а потом взят по указу Переяславской епархии преосвященного Арсения Берлова в дом его архиерейский, в котором был экономом 8 лет по взятие в Александро-Невский монастырь, от которого во оные годы в 1735 году послан был в Санкт-Петербург за делами его архиерейскими, за которыми в ходатайстве пребыл два года».
Эти данные достаточно конкретно свидетельствуют о связи святителя с родной ему Покровской обителью. Проходя послушание у правящего архиерея в Переяславе, он часто уединялся в своем монастыре, проводя дни в безмолвном созерцании и труде, показывая пример иноческого делания братии.
Во время пребывания иеромонаха Софрония по архиерейским делам в Синоде на него обратили особое внимание. И когда возникла необходимость пополнить братство Александро-Невского монастыря в Санкт-Петербурге, то в числе 29 иноков, вызванных из разных монастырей России, в январе 1742 года был вызван и будущий святитель. Год спустя его назначили казначеем монастыря, а в 1746 году он был утвержден в должности наместника обители, которую исполнял более семи лет.
В помощь себе он вызвал своего земляка, уроженца города Прилуки, иеромонаха Синесия и поставил его строителем Ново-Сергиевой пустыни, приписанной к Александро-Невскому монастырю. С этого времени дружба двух подвижников – иеромонаха Софрония и иеромонаха Синесия – все более крепла в едином пастырском делании, они уже были неразлучны вплоть до своей кончины на Сибирской земле. В эти годы святитель Софроний много трудов положил на благоустройство обители и по улучшению преподавания в находившейся при ней семинарии. Совместно с архиепископом Феодосием он заботился о должном укомплектовании монастырской библиотеки.
При нем была построена двухэтажная церковь: верхняя, во имя святого Феодора Ярославича, старшего брата святого Александра Невского, и нижняя, во имя святого Иоанна Златоуста.
В 1747 году скончался Иркутский епископ Иннокентий II (Нерунович). Шесть лет самая большая по территории Иркутская епархия оставалась без духовного окормления.
Наконец, императрица Елизавета Петровна (1741–1761) указом от 23 февраля 1753 года рекомендовала Святейшему Синоду благочестивого наместника Александро-Невского монастыря Софрония, как «лицо, не только достойное епископского сана, но и вполне могущее оправдать желание и надежды государыни и Синода – подъять бремя епископского служения на далекой окраине и удовлетворить нужды паствы в суровой стране, среди дикой природы и произвола людского».
18 апреля 1753 года, в Неделю о Фоме, в Большом Успенском соборе иеромонах Софроний был посвящен во епископа Иркутского и Нерчинского.
Предвидя трудное служение в отдаленном Сибирском крае, новопоставленный святитель не отправился сразу в Иркутскую епархию, но начал подбирать образованных и духовно опытных сотрудников. В это время святитель Софроний посетил свою первую Красногорскую обитель. Был и у святынь Киева, где испрашивал благословение на свое служение у Киево-Печерских угодников. Неизменным спутником святителя по-прежнему был иеромонах Синесий, ревностно разделявший жизненные трудности своего друга.
В Москве большие услуги святителю оказал архиепископ Московский и Севский Платон, который участвовал в хиротонии иеромонаха Софрония. Он преподал ему отеческие наставления на предстоящий подвиг, так как был хорошо знаком с особенностями сибирского духовного быта, предупреждал о своеволии местных властей и советовал подобрать надежных помощников.
20 марта 1754 года святитель прибыл в Иркутск. Вначале он заехал в Вознесенский монастырь – место жительства своих предшественников, молился на могиле епископа Иннокентия (Кульчицкого), испрашивая у него благословения на предстоящий подвиг.
Ознакомившись с положением дел в епархии, святитель приступил к преобразованиям в Духовной консистории, монастырях и приходах, обратился в Святейший Синод с просьбой прислать достойных людей для священнослужения в Иркутской епархии.
Ко времени приезда святителя Софрония иркутские обители уже имели почти столетнюю историю. Основатели этих монастырей были исполнены горячим желанием иноческого, подвижнического жития. Проницательный святитель назначал настоятелями монастырей людей благочестивых, мудрых, деятельных, с большим жизненным и духовным опытом. В 1754 году преосвященный Софроний возвёл своего друга и сподвижника иеромонаха Синесия в архимандрита Вознесенского монастыря. Этот достопамятный настоятель послужил монастырю тридцать три года до своей блаженной кончины. В сентябре 1754 года святитель издал указ, в котором отмечалась озабоченность обучением и воспитанием детей духовенства. Указом духовенству вменялось в обязанность обучение своих детей Часослову, Псалтири, пению и букварю, причем учение «должно было идти со всяким прилежанием и крайним рачением, дабы дети могли пономарскую и дьячковскую обязанность исполнять по достоинствам своим».
Внимательно изучая людей и обстановку, в проповедях и личных беседах святитель неустанно побуждал всех к более высоким нравственным идеалам. Особое внимание он уделял благоговейному и правильному совершению богослужения и Таинств священнослужителями, а также следил за нравственной чистотой мирян, заботился о положении женщин в семье, охранял их от несправедливого отношения к ним. Святитель старался повсеместно водворить уставное богослужение, для чего вызывал к себе священников, диаконов, дьячков и пономарей, которые во время архиерейского богослужения участвовали в хоре и иподиаконствовали.
Объезжая епархию, святитель заметил, что не везде уделяется должное внимание церковному благовесту и каждению и потому указами он восстановил правильное каждение и благовест.
Призванный на апостольское служение в этом крае, святитель Софроний сознавал, что, кроме просвещения верующих христиан, ему придется приводить к вере идолопоклонников, которых в Сибири было очень много.
Приводить язычников к Христовой Церкви было трудно, так как порой даже в храмах некому было служить, а заниматься миссионерской деятельностью и подавно. Зная, как архиерейское Богослужение благотворно действует на инородцев, святитель не только сам служил благоговейно, но этого же требовал и от всех клириков.
Святитель Софроний заботился об устройстве быта малых народов и способствовал развитию в местном населении оседлости и культуры, предлагал им для поселения монастырские земли и всячески старался изолировать от влияния язычества. К святителю постоянно приходили и приезжали из далеких мест за благословением многочисленные посетители.
Но среди многих забот он не забывал о своей внутренней, духовной жизни и вечности и вел подвижническую жизнь. Об этом сохранилось свидетельство келейника святителя Софрония, который сообщает, что святитель «пищу употреблял самую простую и в малом количестве, служил весьма часто, большую часть ночи проводил в молитве, спал на полу, овечий ли мех, оленья или медвежья кожа и малая простая подушка – вот и вся его постель для непродолжительного сна».
Его подвижнический дух соответствовал общему подъему христианского духа в России вследствие прославления святителей Димитрия Ростовского (память 21 сентября), Феодосия Черниговского (память 9 сентября) и особенно по обретении нетленных мощей его предшественника – святителя Иннокентия Иркутского (память 9 февраля). Это событие придало святителю Софронию большие силы и вселило надежду на помощь святителя Иннокентия в его делании по устройству епархии.
До конца своих дней святитель Софроний сохранял любовь к Красногорской Золотоношской обители, которая взлелеяла его в дни юности. Он постоянно способствовал поддержанию в ней благолепия, посылая для этого необходимые средства.
Чувствуя ухудшение здоровья, святитель Софроний подал прошение в Синод об увольнении его на покой. Но с ответом из Петербурга медлили, потому что было трудно сразу подобрать достойного преемника. Последние дни жизни святитель Софроний проводил в молитвенном подвиге.
Свет, который просветился в добрых делах святителя Софрония, продолжает доныне свидетельствовать о славе Отца Небесного, «милостивно укрепляющего святыя Своя». И теперь не только в Сибири, на месте последних подвигов святителя Софрония, но и на месте его первых подвигов благоговейно хранится о нем святая память.
Вторично память святителя Софрония совершается 30 июня (прославление, 1918).
МОЛИТВЫ
Тропарь святителя Софрония, архиепископа Иркутского
глас 4
От юности Христа возлюбил еси, блаженне Софроние,/ добре управил еси иноческия обители/ и, архиерейства саном почтен быв,/ упасл еси Иркутскую паству,/ темже и по преставлении дарования чудес от Бога приял еси/ и молиши Христа Бога/ избавити нас от бед и спасти души наша.
Ин тропарь святителя Софрония, архиепископа Иркутского
глас 1
Скорый в бедах и скорбех заступниче,/ отче иерарше страны Сибирский,/ святителю Софроние,/ на Небеси предстояй с первоиерархом Иркутския Церкве и всеми святыми,/ выну имаши благоволение Господа славы,/ призри на люди, притекающия к честным останкам святых мощей твоих,/ с верою и любовию слезно просящия твоея помощи и заступления,/ моли, Егоже проповедал еси людем Сибири,/ избавити я от находящих зол и наветов вражиих,/ просветити людей оляденевшая древле неверием сердца,/ даровати утверждение веры Христовы/ и спасти души наша.
КАНОНЫ И АКАФИСТЫ
АКАФИСТ СВЯТИТЕЛЮ СОФРОНИЮ ИРКУТСКОМУ
Кондак 1
Возбранный воеводо, Творец веков, Господь, Царь славы, глубиною мудрости промышляя полезное в роде родов о Церкви Своей, видев наше маловерие, греховный сон и охлаждение, чудес действо сугубо даде по сгорении мощей угоднику Своему, сим показуя велие дерзновение его ко Господу, да вся люди страны Сибирския, возгорающеся верою и любовию, воспоют новому чудотворцу и цельбоподателю, и молитвеннику своему, от всяких бед свободи ны, отче, зовущия ти: Радуйся Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Икос 1
Ангелов Творец, Господь наш Иисус Христос, благостию Своею возвышая человеки в первое достоинство на небеси, извед тя отче Софроние, да служиши Ему во Ангельском чину и монашествуеши на земли. Мы же, воспоминающе юность и подвиги твоя, глаголем ти сице:
Радуйся, духовных родителей духовное чадо;
Радуйся, от юности положивший доброе начало;
Радуйся, носяй имя соименно перводиакону Стефану;
Радуйся, сподобивыйся слышатн небесный глас во храме;
Радуйся, премудрости Божней сын возлюбленный;
Радуйся, в пострижении Софронием нареченный;
Радуйся, еще юн сын, бывый монашествующим наставник;
Радуйся, отче любвеобильный и строгий подвижник;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 2
Видя Елисавета, венчанная Царица, благонравие твое и святость жития, изволением Божиим избра тя в предстоятеля Лавры Невския, да якоже славил еси Бога, на юге России, тако и в стольном граде, на севере, монахи и бельцы научиши непрестанно пети Богу Ангельскую песнь: Алилуия!
Икос 2
Разум от премудрости Божией дарованный, не можаше укрытися в тебе, но яко пресветлая звезда возсия на высоте архиерейства и учительства, даряя светом учения всю страну пространныя Сибири, внушая верным чадам церкви благодарственно вопити просветителю своему:
Радуйся, Святителю богоизбранный и трудолюбивый;
Радуйся, не устраши бо тя путь с лишениями многоскорбный;
Радуйся, мы бо тя приемлем яко друга Божия;
Радуйся, имел бо и ты друга душе инока житием свята Синесия;
Радуйся, мужу желаннй духовных и благодати носителю;
Радуйся, архипастырю Иркутский, Иннокентия святаго заместителю;
Радуйся, иерарше богоизбранный и людем благоприятный;
Радуйся, от священнаго собора и от житель града Иркутска радостно приятый;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 3
Силою свыше облечен быв, Святителю Софроние, обходя грады и веси паствы твоей, отечески наказуя клирики и иереи, да служат Богу со страхом по достоинству сана своего, да учат же и дети, отцы и матери разумно пети небесную песнь: Аллилуия!
Икос 3
Имея ревность по Бозе, якоже и пророк Илия, всякого власть имущаго учил еси право ходити в законе Господнем, правду и cyд творити, заступати немощныя, сирых и вдовиц от напасти избавляти, к нищим милостивым быти, за еже мы ублажающе тя, тако глаголем:
Радуйся, отче, правых путей любителю;
Радуйся, злокозненных нравов искоренителю;
Радуйся, истин евангельских провозвестниче;
Радуйся, злаго властелина усмирителю;
Радуйся, яко града Нерчинска первый быв посетителю;
Радуйся, своим служением оставивый память чадом и родителям;
Радуйся, от сосуда сердца своего благодать всем изливаяй;
Радуйся, земли нерчинской благословенне подаваяй;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 4
Бурю внутренних волнений не мощи стерпети, ревнителю благочестия, яко не воздается честь благовестом церковному песнопению в Литургии, вечерни и утрени: таже горя любовию ко славе Божией, повелел еси на Достойно, на Господи возвах и на Честнейшую ударяти в кампан, да христиане, в домах и на пути слышавше глас Церкви, воспоют хвалу Богу: Аллилуия!
Икос 4
Слышав речение Господне, иже сотворит и научит, сей велий наречется в царствии небеснем. Делом слово исполняя: молитву, пост, поклоны, и всяко томление восприял еси, к сим же и человеколюбия не оставляя к меньшей братии, яко прежде кончины возмогл еси святость стяжати, за еже приими от нас похвалу сию:
Радуйся, отче любве ради Христовы земная вся оставивый;
Радуйся, ея ради красная мира нивочтоже вменивый;
Радуйся, блаженство облобызавый нищеты духовныя;
Радуйся, страхом Божиим попаливый страсти греховныя;
Радуйся, приявый иго Христово на рамена измлада;
Радуйся, неуклонно шествовавый узким путем до вышняго града;
Радуйся, нетленных благ на небеси обладателю;
Радуйся, дивныя славы во светлости святых созерцателю;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 5
Боготочною кровию обновившему род человеческий, Христу последовал еси, блаженне, принося Ему бескровную жертву во оставление грехов людей твоих, та же и всего себе принесл еси во всесожжение, являяся источником исцелений, бесов прогонитель и зритель тайн сердечных, возбуждая люди, видевшия чудеса, пети Богу: Аллилуия!
Икос 5
Видевше сынове великия Сибири пречудное твое житие, како в последняя лета возсиял еси в новопросвещенной стране, отче Софроние, обаче древних отец сподобляяся чести равное дарование приял еси от Бога, Его же благодаряще, тя величаем приветствии сими:
Радуйся, Иерарше, Николая Чудотворца ревнителю;
Радуйся, дивному Иннокентию верный подражателю;
Радуйся, соделателю в вышних всем святителем;
Радуйся, и земным являяся от искушений хранителем;
Радуйся, благочестие и веру соблюдый нескверну;
Радуйся, в венце славы предстоя свету невечерню;
Радуйся, свет явивыйся, егда Христос родися;
Радуйся, ты бо в светлые дни Пасхи преставися;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 6
Проповедник бывый веры Христовой и познания истины в Монголех и во всяком языце ближняя и дальняя Сибири, пришел еси и ко своему пределу, еже есть: земля еси и в землю отидеши, отдав убо дух Богу, тело же оставив верным на много лета в пещере, да, приходяще, людие поют надгробную песнь: Аллилуия!
Икос 6
Возсиявшее солнце в земли Иркутстей, святый Софроний в старости преклонней позна запад свой, оставив земная, восприял есть от руки Господни вечная благая, еже мы познахом от чудес и целебные силы, присущия святым мощем его, и, удивляяся, поем ему таковая:
Радуйся, пастырю неусыпно пасый Христово стадо;
Радуйся, надеждо ненадежных и в сердечной туге отрадо;
Радуйся, ты бо отшел еси прияти венец славы;
Радуйся, ибо на тебе оправдася суд Божией правды;
Радуйся, твоя бо душа вчинена есть в святителей лики;
Радуйся, яко блаженство сие пребудет в бесконечныя веки;
Радуйся, тело бо твое остася нетленно;
Радуйся, яко чудо сие бысть всей церкви явленно;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 7
Хотя Господь утешити нзбранныя люди Своя, междоусобным искушением угнетаемыя, волною неверия колеблемыя и вкупе с пастырьми гонимыя, открыл есть славу угодника Своего преблаженнаго Софрония, юже иматъ со святыми на небеси, да притекающе людие к его молитвенной помощи, поют Христу Богу: Аллилуия!
Икос 7
Дивная знамення начаша являтися у раки святых мощей твоих, отче преподобне. Уврачевал бо еси первее языкоболие, та же зубов возболение. Таже силу огневицы отрочам угасил еси, за еже благодарственно приносим ти песни сия:
Радуйся, врачу безмездный и цельбоподателю;
Радуйся, помазанием елея болезней облегчителю;
Радуйся, изливаяй милость на книжных, разумных и простых;
Радуйся, обновляяй веру искушением колеблемых;
Радуйся, явлением своим от позорныя смерти избавляяй;
Радуйся, молитвою твоею и кони свирепыя укрощаяй;
Радуйся, теплое утешение всех гонимых и скорбящих;
Радуйся, предстателю Господень за всех, к тебе прибегающих;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 8
Странно чудо, како святых мучеников кости наги источают исцеления: се видим и ныне: кости святителя Софрония, огнем изнурены и от нас грешных сокровенны, раны и вред врачуют, и всяко томление души скорбящей на радость прелагают. Воистину чудо преславно. Сего ради чудес дателю, Богу поем: Аллилуия!
Икос 8
Весь еси ты, отче, водворяешися в вышних, но и нижних, нас грешных, от скорби и от духа уныния долу поникших, не оставляеши, присно во притекающим к тебе помоществуешн, печаль на радость и скудость в довольство прелагаеши. За вся сия, ублажающе тя, глаголем сице:
Радуйся, источниче приснотекущий благодатных исцелений;
Радуйся, облегчителю жен от тяжких рождений;
Радуйся, умом изумленным разум возвращаяй;
Радуйся, явлением во сне изломленне костей исправляяй;
Радуйся, избавляяй от страха нощнаго боязливыя;
Радуйся, прогонителю блудного беса и подателю целомудрия;
Радуйся, твоим оком свыше на нноческня обители призирающий;
Радуйся, огненным столпом в возгорении града твоя мощи показующий;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 9
Всякий естества закон превосходит, еже ты твориши, великий Чудотворче! Из под спуда бо земнаго являяся, глаголеши избранным: прославите мя и аз вас прославлю, и повелеваеши, да сотворят ограждение над гробом твоим, да не попирается ногами место святое, но со страхом ходяще людие окрест, поют: Аллилуия!
Икос 9
Ветии многовещаннии неразумеюще тайны Божией, яже о Софронни, егда узреша дым запаления, от святых мощей его велинм гласом на стогнах града и в домах велемудренно кричаху православным: «Уа! Где есть вера ваша? Где святость? Где мощи? Аще Софроний бе свят, почто не противися огню?» И ругахуся вере Христовей. Таже видевше множество чудес паче прежняго познаша, яко Бог поругаем не бывает: зазираху себе, возжигаху свещи, припадаху к честным останкам святых мощей, бияху в перси своя и, в глубоком молчании уст, сердцем вопияху:
Радуйся, Софроние, чудес делателю новоявленный;
Радуйся, подаяй прощение в покаянии просящим смиренно;
Радуйся, имеяй от Господа власть вязати и решити;
Радуйся, мощем своим ниспославый множайшую силу благодати;
Радуйся, огнеопальным действом лику сочетавыйся священномучеников;
Радуйся, отче милостивый, вразумителю мощей твоих хульников;
Радуйся, ограждаяй паству твою от диавольских умышленнй;
Радуйся, подателю благословения вначале добрых начинаний;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 10
Спасти хотя град свой от кровопролитныя брани, миротворный отче, явился еси прослявляющему тя архипастырю Иоанну: «Мужайся», — рекл еси ему. Такожде и прежде явлейся, показуя гроб свой и глаголя: гроб сей ветхий, непотребен ми есть, еже знаменова самоприношение во умилостивительную жертву о граде. Тогда тайну сию познати Иоанн не можаше. Егда же сбыстся реченное, он и вся люди со умилением воспеваша хвалу Богу: Аллилуия!
Икос 10
Стена каменна прямо, стена одесную, стена ошуюю в пещере, идеже бе хранимо тело твое, угодниче Христов, яко несть возможно проникнути тамо пламени. Обаче Христос Господь премудростью Своею устрояяй полезное церкви, попустил есть, да сгорит гроб твой и тело твое, показуя сим, яко догмат святаго Православия несть чувственное и осязаемое, но сердечною верою постигаемое, надеждою возмогаемое и любовию пети научающее:
Радуйся, мысленный изъявителю православия;
Радуйся, смотрительно предавый своя мощи на сожжение;
Радуйся, венцем священномученнка украсивыйся по преставлении;
Радуйся, кротчайший отче, никаго же обличивый в запалении;
Радуйся, правды и премудрости Божией местное орудие;
Радуйся, предваривый Иоанну во сне быти имущее;
Радуйся, яко ты по сгорении сугубивый чудодействия;
Радуйся, сими бо чудесы возвеселил еси люди Иркутския;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 11
Пение всеумиленное и горячую молитву вознесл еси к Богу в годину междоусобныя брани о граде твоем, великий наш Заступниче, яко ни единому гласу оружному слышатися во граде в день прославления твоего, и тако священный собор и множество верных возмогоша в мирной тишине – воспевати тебе хвалу и Богу: Алиллуия!
Икос 11
Церкви третияго спископа Иркутскаго устрой тя Бог, в триех ипостасях славимый, богоблаженне Софроние. Всесвятый же Дух всемогущий, всепремудрый, самовладычный, самоповелительный, исполни тя есть духа
премудрости, духа разума, духа страха Божия, да сими дарами Святаго Духа приведеши ко спасснию, люди вопиющия ти:
Радуйся, вместилище даров Духа Святаго;
Радуйся, очистилище человеческаго злаго нрава;
Радуйся, от страсти пиянственныя люди свобождаяй;
Радуйся, от боли главы, зубов и стомаха избавляяй;
Радуйся, течение крови и воды в теле, прикосновением уставляяй;
Радуйся, срачицею возложенною на гроб твой, здравие подаваяй;
Радуйся, устрояяй бедствюущим жилища к пребыванию;
Радуйся, неимущим где главу подклонитн кров дающий и пропитание;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 12
Благодать, данною ти от Бога ведуще, прилежно просим тя, отче Софроние, пролей ныне теплую твою молитву о нас ко Господу, да презрев вся наша согрешения, дарует нам мирное житие, друг ко другу любве исполненное. Грады и Церкви неразоримы да сохранит, обилие всяких плодов земли да дарует и всех нас да спасет и помилует, мы же благодарным сердцем воспоем Ему: Аллилуия!
Икос 12
Поюще дивнаго во святых Своих, Царя небеснаго прославльшаго тя, вернаго раба Своего, милостивое твое, скорое нам во всяких нуждах, поможение прославляем и, Бога благодаряще, радостно ти глаголем:
Радуйся, великославный Сибирскнй наш заступниче;
Радуйся, совершенный в добродетелех человече;
Радуйся, подражателю святых и священномучеников;
Радуйся, благнй и добрый наставниче иноков;
Радуйся, Пресвятыя Богородицы известный умилостивителю;
Радуйся, молитвенниче за град сей и сея страны покровителю;
Радуйся, света евангельского всесветлое сияние;
Радуйся, во тьме греховней сущим, просвещающее озарение;
Радуйся, Софроние, горящий к Богу огнем любве неугасимыя!
Кондак 13
О, Чудотворче преславный и заступниче наш, богомудре Софроние, приими малое сие моление наше якоже Христос приял вдовицы две лепты, и благоприятным твоим ходатайством умоли Господа сил, силу свыше нам подати на исправление жития, да Того благодатию от грехов очистшеся, геенны избавимся и грядущая на небесех благая улучим, вопиюще Ему: Алиллуия (трижды).
Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1.
Молитва святителю Софронию
О Святче Божий, Святителю Христов, добрый Пастырю словеснаго стада, человече Божий, новый Чудотворче и неусыпный к Богу молитвенниче за страну сию, отче Софроние, призри с высоты небесныя на нас, с верою и любовию поклоняющихся образу твоему. Призри Святче Божий и виждь наше нестроение и раздоры, нашу тугу, скорбь и сердечную болезнь, от лишения братския любве прибывающия. Испроси у Христа Бога коемуждо нам благодати смирения, познания своея греховности и самоукорения, да внимающе кийждо своей совести, престанем осуждати ближняго, клеветати и поношати, но, соеденившеся друг ко другу любовию, сподобимся мирно во смирении прочее время живота нашего пожити и улучити христианскую кончину. Да совокупльшеся в будущей жизни со всеми святыми и с тобою, пастырю наш, прославнм Единаго в Троице славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Материал взят с сайта «Азбука Веры» https://azbyka.ru/days/sv-sofronij-irkutskij